Narzędzia szkoleniowe dla coachów, trenerów i managerów.

Obraz, symbol, metafora – narzędzia szkoleniowe dla coachów, trenerów i managerów.

grafika-skutecznego-narzedzia-coachingowego

Obraz, symbol, metafora – narzędzia szkoleniowe dla coachów, trenerów i managerów.

Fotocoaching – magia kart coachingowych z mózgiem w tle.

Praca z obrazem i gra słowem jest elektryzującym narzędziem, którego efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Porusza dogłębnie, wywołuje skrajne emocje, daje energię i jasność widzenia, prowokuje do działania, pozwala widzieć jaśniej, daje lekkość i spokój – to najczęściej powtarzające się opinie, które słyszymy od klientów po zakończonej sesji coachingowej. Działają nawet na największych sceptyków, niedowiarków i na najbardziej zamkniętych Klientów. Mocne, fantastyczne, inspirujące, ale jak to działa? Sama uczestnicząc w warsztacie zastanawiałam się nad tym w czym tkwi ten spektakularny efekt. W czym tkwi magia kart ?

sprawdzone narzędzia dla coachów, trenerów i managerów

Karty są magiczne i niosą ze sobą jakąś tajemnicę, inne spojrzenie, metaforę. Większość jednak tej tajemnicy da się wyjaśnić naukowo.
W uproszczonej wersji efektywność coachningu zależy od ilości wglądów klienta czyli momentów, w których klient coś ważnego dla siebie odkrywa, kiedy poszerza świadomość.

Poszerzenie świadomości często nazywane wglądem to nic innego jak łączenie się nowych neuronów w mózgu człowieka. Żeby sprowokować klienta do wglądu należy pobudzić jak największą ilość neuronów. Można to zrobić za sprawą pytań otwartych, ale najprawdopodobniej poruszymy neurony z lewej półkuli mózgu, odpowiedzialnej za język, słowa, logiczne myślenie.

Coach pracując z obrazem jest w stanie pobudzić prawą półkulę, odpowiedzialną właśnie za obraz, pamięć wyobrażeń i emocji. Obraz powoduje, że zaczynamy myśleć kreatywnie, szukamy połączeń tam, gdzie ich nie było. Pracując zatem jednocześnie jednym i drugim, obrazem i słowem, jesteśmy w stanie pobudzić neurony obu półkul, co zdecydowanie zwiększa ilość neuronów do pracy. Szansa na poszerzenie świadomości klienta (wglądy) tym samym wzrasta.

Autor: Izabela Kluzek

Pobierz bezpłatnego e-booka:


Sprawdź także inne narzędzia do pracy z obrazem, symbolem i metaforą:

sprawdź !

 

Brak komentarzy

Opublikuj odpowiedź