Sprawdzone narzędzia coachingowe w firmie - koło życia

Sprawdzone narzędzia coachingowe do wdrożenia w organizacji.

grafika-sprawdzone-narzedzia-coachingowe

Sprawdzone narzędzia coachingowe do wdrożenia w organizacji.

Wykres kołowy – wielorakie zastosowanie

Narzędzia coachingowe są nie tylko popularne czy też modne, są przede wszystkim skuteczne. Na naszym blogu prezentować będziemy przydatne i proste narzędzia coachingowe do wykorzystania w organizacji nie tylko dla Coachów, ale przede wszystkim dla managerów.

kolo-przedzielone-na-8-czesci

Podstawowym i bardzo znanym narzędziem jest Koło Życia. Wykres kołowy, bo o nim mowa, to narzędzie, które w organizacji można stosować w wielu momentach i w różnym wydaniu.

Prowadząc rozmowy okresowe, rozwojowe z pracownikami wykres kołowy może być dobrym narzędziem do wyłonienia kompetencji, która jest kluczowa do rozwoju pracownika. Narzędzie w bardzo jasny i czytelny sposób pokazuje gdzie należy dokonać zmiany, żeby szybko i skutecznie osiągnąć pożądany wynik.

Wykres kołowy można zastosować jako element spotkania zespołu weryfikując elementy niezbędne do np. osiągnięcia efektu czy uzyskania wyniku biznesowego. Na osiągnięcie każdego celu składa się kilka kluczowych elementów. Warto czasami zrobić sobie małą pauzę i z innej perspektywy popatrzeć na realizację celu. Wykres kołowy i znany coachom tzw. punkt przyłożenia dźwigni pokaże gdzie należy wykonać zmianę, aby praca nad celem poszła do przodu.

Wykres kołowy można też użyć jako koło wartości chociażby w zakresie redefiniowania wartości w organizacji, w zespole. Pamiętając, że to właśnie wartości są motorem do działania warto co jakiś czas poświęcić czas właśnie na pracę w oparciu o wartości.

 

ZAPRASZAMY DO KORZYSTANIA Z NARZĘDZIA !

 Instrukcja  – wykorzystanie koła jako koło kompetencji :

Krok 1 :

Poproś swojego pracownika o to aby wymienił kompetencje, które są mu potrzebne na stanowisku na którym obecnie pracuje

Krok 2 :

Poproś aby wpisał poszczególne kompetencje w poszczególne pola wykresu

Krok 3 :

Następnie przejdź przez wszystkie kompetencje z pracownikiem zadając mu pytania

– co rozumiesz pod kompetencją x? co dla Ciebie oznacza być …………?

– na ile w skali od 1 do 10 masz na ten moment daną kompetencje?

– co to dla Ciebie oznacza cyfra x?

– gdzie chcesz się znaleźć na tej skali  ( możesz podać jakiś czas/okres)?

– co to dla Ciebie oznacza cyfra x?

Krok 4 :

Kiedy wszystkie kompetencje będą już ocenione przez pracownika poproś go o to, aby patrząc na wykres odpowiedział na pytanie :

Rozwój której kompetencji spowoduje jednoczesny szybki rozwój pozostałych?

Zmiana w jednym obszarze, która będzie rzutowała na zmianę w innych to w tym narzędziu to tzw. Punkt przyłożenia dźwigni.

Krok 5 :

Istotne jest teraz aby Twój pracownik po refleksjach, które rozmowa z Tobą wzbudziła zobowiązał się do podjęcia konkretnych działań. Oto kilka pytań, które mogą być pomocne.

Jakie podejmiesz działania żeby rozwinąć się  w zakresie kompetencji x ?

Co będzie Twoim pierwszym krokiem?

Do kiedy chcesz to osiągnąć?

Co będzie Twoim kolejnym krokiem?

Jakie możesz napotkać przeszkody w realizacji poszczególnych kroków?

Jak możesz poradzić sobie z przeszkodami?

Autor: Izabela Kluzek

Wpisz adres e-mail, aby otrzymać narzędzie coachingowe – koło życia !

 

 

Brak komentarzy

Opublikuj odpowiedź