SZCZEGÓŁY SZKOLENIA | |
---|---|
GODZINOWY | Pobierz |
TRENER | Monika Kantowicz-Gdańska |
POZIOM ZAAWANSOWANIA | podstawowy / średniozaawansowany |
CENA | 2000,00 PLN + 23% VAT |
LOKALIZACJA | Warszawa |
TERMIN | 23-24.10.2018 |
CELE SZKOLENIA
- Nabycie przez uczestników wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej
- Rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych
- Poznanie atutów i mankamentów poszczególnych narzędzi komunikacji oraz doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym
- Rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów firmowych
- Poznanie założeń i metod badania efektywności komunikacji
- Poszerzenie wiedzy w zakresie właściwych sposobów komunikowania zmian organizacyjnych
- Zapoznanie się z licznymi praktycznymi przykładami rozwiązań komunikacyjnych
PROGRAM SZKOLENIA:
1. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA - FUNDAMENTY
- Wyzwania dla komunikacji wewnętrznej i wiodące trendy
- Elementy systemu komunikacji wewnętrznej
- Standardy i dobre praktyki w służbie komunikacji wewnętrznej
- Komunikacja wewnętrzna – podejście tradycyjne i współczesne
2. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA A ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
- Czym jest zaangażowanie?
- Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wizerunek pracodawcy i zaangażowanie pracowników?
- Jak wspierać zaangażowanie poprzez działania komunikacji wewnętrznej
- Role komunikacyjne menedżera
3. STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
- Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
- Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji
- Planowanie strategiczne w kontekście sytuacyjnym – case studies
4. NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej
- Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
- Media społecznościowe – szanse i zagrożenia
- Optymalny dobór narzędzi – przykłady z praktyki i case studies
5. SKUTECZNE KOMUNIKATY
- Atrybuty skutecznego komunikatu
- Rodzaje komunikatów perswazyjnych
- Przygotowanie komunikacji perswazyjnej
- Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
- „Co w tym wszystkim jest dla mnie?” czyli oczekiwania pracowników odnoście firmowych treści
6. ZASTOSOWANIE OBRAZU W KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Dlaczego obraz działa tak silnie?
- Film jako skuteczne narzędzie przekazu
- Ikonografia w komunikacji wewnętrznej – czyli skomplikowane treści w przyjaznej formie
- Dobre i złe zastosowanie obrazu w wydawnictwach wewnętrznych
7. BADANIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI - AUDYTY KOMUNIKACYJNE
- Wyzwanie – właściwe określenie celu i zakresu badania
- „Mechanika” audytu – najczęściej stosowane narzędzia badawcze
- Klucz do sukcesu – właściwa komunikacja badania
8. WSPIERANIE ZMIAN ORGANIZACYJNYCH POPRZEZ DZIAŁANIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Czym jest zmiana i jakie naturalne konsekwencje wywołuje?
- Jakie komunikacyjne wyzwania pojawiają się w procesie zmian?
- Dopasowanie sposobów komunikacji do fazy zmian – wskazówki
- Przykład z praktyki: jak dobrze zakomunikować zmiany restukturyzacyjne
TRENER
Monika Kantowicz-Gdańska
Uprawnienia: Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Zawód: Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
Doświadczenie: Od początku swojej kariery zawodowej pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli – zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe dla firm z wielu branż oraz instytucji publicznych. Prowadzi warsztaty, szkolenia i wykłady z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz PR (kształtowanie wizerunku pracodawcy, komunikacja menedżerska, komunikacja wewnętrzna w organizacji, zarządzanie talentami, zarzadzanie wiedzą i inne obszary tematyczne). Projektuje programy rozwojowe.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A.